H-M-op-pad.reismee.nl

Luang Prabang

Inmiddels in ons Guesthouse aangekomen in Luang Prabang. De bootreis van twee dagen over de Mekong zit erop. Een reis van onthaasting, interessante gesprekken, niet al te veel zit ruimte en een elle lange rode rivier. Het is nog een hele kunst om daar met zo'n lange boot overheen te varen. De stroming is gunstig maar de bedding van de Mekong is bezaaid met rotsformaties. Dit houdt in dat we van links naar rechts al meanderend de diepte van het water moeten volgen. Deze schipper kent de route als zijn broekzak dus het gaat gesmeerd. Blijft het feit dat we toch twee dagen met ons lichaam op een beperkte ruimte ( lees stoel/ gangpad) verblijven. Eenmaal aan wal valt het reisgezelschap uiteen. Dat is wel jammer, de tuktuks rijden de verschillende mensen naar de verschillende guesthouses. Onze tuktuk moet zelfs flink zoeken om ons op het juiste adres te brengen.

In de avond lopen we over de mooie nachtmarkt, ik shop een jurkje en een wandkleed en we genieten van koffie en appel crumble met ijs. Tja het leven is zwaar als je rondreist. we ontmoeten nig wat " bootmensen" en gaan daarna lekker languit!

jessica

geweldig! blijf onthaasten, zaliggggggggggggg