H-M-op-pad.reismee.nl

Jomtien Beach

Jomtien Beach

Ons hostel blijkt gelukkig buiten Pattaya te liggen. Deze keer had ik mijn keuze meer laten bepalen door de ligging van het strand ipv het centrum. Jomtien Beach ligt onder Pattaya en is rustiger en minder gericht op het sekstoerisme. Ons hostel is simpel maar wel karakteristiek, de ontvangst is zwart geschilderd en het hangt vol met skeletten en doodshoofden. Hier en daar een heks en een spilfiguur. Een soort van Halloween gebeuren. De manager die het beheert blijkt een Vietnamees uit de USA te zijn. Tijdens de Vietnam oorlog zijn zijn ouders naar de USA gevlucht en hij is daar groot gebracht. Inmiddels is hij daar zijn baan kwijt geraakt en hier in Thailand dit hostel aan het managen. Omdat buitenlanders hier officieel niet mogen werken laat hij alles door twee aardige Thaise meiden uitvoeren. Zo werkt het nu eenmaal hier. Verderop in de straat is een Hollands cafe en Guesthouse waar een man uit Grave getrouwd met een Thaise vrouw zijn business runt. Ook hij mag officieel niet werken, hij leest zich suf op zijn bankje in zijn eigen cafe.

Dit is onze laatste week en zoals ieder jaar stopt hier het reizen en rondtrekken . We gaan liggen aan het strand, luieren, lezen en niks doen. We pakken een boot naar een eiland en komen daar ook op een strand. Moet ik wel eerst achterop de motor taxi nog een kleine berg over naar de andere kans van dat eiland...(best spannend) maar dan heb he ook mooi wit zand en een bedje!

Inmiddels begint onze vakantie ook wel een beetje een wellness reisje te worden, de voetmassages zijn niet meer te tellen en vanavond hebben we voor het eerst een olie massage ( hele lijf) gedaan. Heerlijk! Soms wel wat stevig maar niet slecht voor ons lijf.

Vandaag ook de toerist uitgehangen op de floating marked, een dorpje van winkeltjes rondom water.

Gelukkig nemen wij de tickets zonder bootje, dat scheelt 600 bath! =€18 pp, blijkt dat we en schaduw hebben en we zien hetzelfde! Dat voelt weer goed in de vaderlandse portemonnaie! sMiddags gaan we naar het grote winkelcentrum van Pattaya, daar lukt het om bij de iPhone winkel Henk zijn telefoon te reanimeren. Voor €15, is hij weer helemaal ge-update ! Gelukkig maar, we dachten even dat de waterval toch te veel was geweest.

Caroline

Nog veel plezier deze laatste week! Hier komt het deze week met bakken uit de hemel, dus geniet lekker van de zon!

Annelies

Mooi weer!!!!