H-M-op-pad.reismee.nl

Waterval

Deze dag een excursie geboekt: de waterval Kuang Si. We worden als eerste opgehaald en rijden nog een rondje door het dorp om de andere gasten op te pikken. Busje zit helemaal vol en de weg leidt ons de bergen in naar het Nationaal park. We zijn er snel en lopen langs diverse eetstalletjes naar de ingang. Het is tropical zonnig dus er zijn ook veel Lao, de waterval heeft meerdere bassins / niveaus en in ieder stuk wordt gezwommen en op de kant gepicknickt . We lopen tot het punt waar we de grote watervloed zien storten, we poseren voor het traditionele portrait en dan gaat Henk de hoogte beklimmen naar de bron van al dit water. Ik zak af naar niveau drie en weet me daar over glibberige klei en gladde kalkstenen in het water te begeven. De kleur van het water is blauw, het hoge calciumhehalte en de zonnestralen veroorzaken deze sprookjesachtige verkleuring. Ik waan me in de blue lagoon! Nu dat badpak, kapsel en dat lijntje nog van Brook Shields en ik ben helemaal gelukkig! Henk is inmiddels terug van zijn klimtocht en ook hij koelt heerlijk af onder dit frisse watergeweld. Het is zonder waterschoenen wel een kunst om veilig in en uit het water te klimmen. Gelukkig houden we allebei de benen heel. Bij de ingang van het park is ook een beren rescue center. Er zitten prachtige beesten, gered uit de handen van stropers en handelaren maar helaas niet meer zo vrij om weer in het wild te kunnen leven. Een soort Berenbos van Ouwehand maar dan in Laos. In de avond lopen we de nachtmarkt op en ontmoeten Edward, Christien en hun dochter Mina weer. We zaten naast hen op de slowboot en hadden ze daarna niet meer gezien. Gezellig drinken we wat en horen we van hun massage ervaringen En het eten op de markt. We volgen hun voorbeeld, massage en daarna de warme hap op de markt.

Annelies

Heerlijk om de verhalen te lezen.
Je moet schrijfster worden, hihihihi.
Ik geniet gewoonweg mee!