H-M-op-pad.reismee.nl

Next stop: Laos

De dag voor ons vertrek naar Chiang Kong vermaken we ons met een wandeling door de stad. Als eerste komen we in een oude tempel die prachtig wordt gerenoveerd. Monnikenwerk!! Omdat deze reis toch op de een of andere manier mindfulnes met zich meedraagt zitten we allebei in deze tempel onze eigen ochtend meditatie uit te voeren. Een mooie sfeervolle start van deze dag!

Daarna vervolgen we het aardse bestaan met het shoppen van twee leuke T shirts op de markt voor Henk en eten bij Destiny, een restaurant dat kansarme kinderen een opleiding en een thuis verschaft. Het eten is er heerlijk en ook het meubilair is geweldig. Na een week zitten we weer even op een zachte bank ipv tropisch hard hout! Je gaat de gewoonste zaken in een ander perspectief zien als je op reis bent! Omdat we voor Laos een visum nodig hebben gaan we op zoek naar een winkel voor pasfoto's. Het is nog steeds Budha holliday ( drie dagen feest) dus het is maar de vraag of de winkel open is. We vinden een foto winkeltje met veel lijsten en ook kopieer faciliteiten. De oude dame kan ons wel helpen, we zitten een voor een op het plastic stoeltje en mevrouw schiet uit losse hand de foto's. Ze geeft aan hoe we ons hoofd moeten houden en haar dochter staat achter ons een plaat karton op te houden voor achtergrond. Hierna denken wij af te kunnen rekenen, niet dus! We worden over een uur terug verwacht, ook al is alles digitaal deze dame werkt in haar eigen tempo. Niks klaar terwijl u wacht, kom zo maar terug. Voor ons een prima reden om op zoek te gaan naar onze tweede voet massage en die is in elke stad zo gevonden. Twee heren masseren deze keer, verrassend! Meestal worden er meisjes opgetrommeld. De heren doen het prima, mijn kuiten zijn na de waterval beklimming aardig aan deze behandeling toe, de nek en schouders worden ook meegenomen en zo lopen we na een uur weer naar de fotowinkel terug. Mevrouw overhandigd ons het resultaat! We zijn beiden 10 jaar jonger gemaakt! Ze is erg trots op haar fotoshop techniek, wij hopen dat de douane dat vrijdag ook is! De volgende dag zitten we aan het ontbijt als ik de Tuktuk familie spot voor het hotel. Ze willen ons maar wat graag naar de bus brengen. We pakken snel de rugzakken in en zijn even later al weer op het busstation. We zwaaien de "toekies" gedag en stappen in de bus naar Chiang Kong. Het hotel had ik al geboekt, voor 200 bath per nacht incl zwembad! Als we aankomen is het helemaal geweldig, teakhouten huisjes, veranda en zwembad. We zijn weer rijk bedeeld! Onze lunch is aan de Mekong, we bestellen drie gerechte en eten zo een soort van Thaise rijsttafel, de mensen hier kunnen zo goed koken! Na het eten boeken we de Slowboot naar Luang Prabang, morgen 0.800 uur vertrekken we naar Laos!

Jessica

Klinkt zo geweldig allemaal. Lekker genieten

Annelies

Leuk jouw verhaaltjes wat jullie mee maken zo te lezen.
Mooi dat jullie genieten! !
Xxx

Rebecca

Leuk om dit mee te lezen! Klinkt als een bijzondere vakantie. Nog heel veel plezier (maar dat gaat denk ik helemaal goed komen)!

Groetjes vanuit Nederland!