H-M-op-pad.reismee.nl

"Rainy season " en de waterval

Ons hotel ligt net buiten het centrum, we regelen dus de tuktuk voor een ritje naar "down town". Man, vrouw en kind zitten voorin, wij gaan in het achterste deel op de bankjes. Al gauw merken we dat we naar een tempel worden gebracht en daar blijven onze tuktukkers stand by! Het geen inhoud dat wij ze voor de hele dag inhuren en samen onze route bepalen. Deze tempel, Tourist office, ATM en dan naar de Witte Tempel en het nationaal park voor de waterval van KonKuhn. De Witte tempel is een kruising tussen Budisme, hindoeïsme christelijk geloof en kunst. De kunstenaar is duidelijk geïnspireerd door de werken van Gaudi en Dali. Het is niet alleen een tempel gebaseerd op rituelen en verleden , er is een maatschappelijke actualiteit terug te vinden in de muurschilderingen en de beelden op het tempel complex. We zijn onder de indruk!

Hierna volgt de beproeving voor de tuktuk en zijn chauffeur ( en onze billen), de rit van drie kwartier brengt ons naar het nationaal park. Helaas " rainy season" we houden het niet droog! We klimmen 1,5 km de jungle door, worden begeleid door het aanzwellende geluid van zeker 1000 krekels en komen uiteindelijk nat boven bij de waterval. Onze tuktukkers zijn ons gevolgd en onze chauffeur steekt menig maal zijn hand toe om mij over de rotsen te leiden. Moeder en kind zijn ook mee geklommen en zo hebben zij ook een dagje uit! Op de terug weg is het meer dalen dan klimmen maar de regen is opnieuw losgebarsten en zwaarder dan daarvoor. Een echte tropische plens bui die nu alles doorweekt. Waar het pad in een rivier veranderd en onze kleding, tas en zelf de onderbroeken doordrenkt zijn van water. En als je denkt dat droogt snel op in de tropen dan heb je het mis. De warme douce is een welkome waterval bij thuiskomst. We keren onze tassen binnenste buiten en hangen de paspoorten te drogen, helaas heeft de IPhone van Henk te veel water gehad. Morgen op zoek naar een telefoon shop voor een nieuwe batterij!

Jackie

Bikkels!
Wat een ervaring! Voor al je zintuigen.