H-M-op-pad.reismee.nl

Meditatie en de mug.

Vandaag gestart met een net ontbijt, jam, eitje, koffie twee sneetjes brood en een glaasje jus. We vliegen in de avond verder naar Chiang Rai in het noorden. Tijd dus om het plan te trekken voor de dag. We komen op een meditatie klas in een heus tempel complex. Elke drie uur kun je deelnemen onder begeleiding van de monnik van het scholingsprogramma. Omdat we aan de andere kant van Bangkok zitten zijn we wel even onderweg. Na twee keer de metro en vervolgens twee tuk tuks te hebben genomen vinden we het tempelcomplex. Het ligt in de buurt van het grote paleis, terwijl andere toeristen zich vergapen aan de praal en pracht van gebouw en paleis interieur , trekken wij ons terug in " class room for meditation section 5" . We worden hartelijk ontvangen door de monnik en al gauw zitten we op onze kussens in kleermakers zit voor de eerste 30 minuten " inside meditation". Omdat onze westerse botten en de ervaring tot Max. 20 minuten gaan is het best een uitdaging om in het hier en nu te blijven en niet aan onze pijnlijke rug, benen en voeten toe te geven. We ademen verder en vervolgen het met een loop meditatie, ook weer 30 minuten. Deze combi doen we echt drie keer. Terwijl Bangkok buiten bruist van het leven en de hitte zitten wij daar steeds stiller te worden en ons hoofd leger te maken. Een bijzondere ervaring!

Na het spirituele programma volgt weer het reizen met de klok! We komen terug bij het hotel en nemen de taxi naar de luchthaven voor binnenlandse vluchten. Ze zijn vertraagd met inchecken en we horen niet wat de reden daar van is. Eenmaal aan boord zitten we weer prima. Ik lees in een boek van Oprha Winfrey over haar leven in het hier en nu. Over het verleden dat geweest is en de toekomst die niet bestaat, alleen het hier en nu! We zijn inmiddels opgestegen . Dan wordt het donker, de lichten gaan uit. Het vliegtuig zakt en schud, ik zit letterlijk te schudden in mij stoel. Voor het eerst in mijn leven snap ik de gordels in een vliegtuig . Het houdt niet op, het vliegtuig schudt en trilt, alsof er iemand is die deze blikken mug uit de lucht wil slaan. Ik hou de hand van Henk vast, nooit was ik bang in een vliegtuig nu wel! Gelukkig is het over, de lampen gaan aan, de stewardessen delen eten en drinken uit. Wat een rare ervaring, hier en nu wordt wel erg hier en nu op deze manier.

Na de landing zijn we snel in ons hotel. De kamer is opgewaardeerd naar VIP, standaard zat vol. Zo sluiten we deze dag met een goed glas bier een pittige maaltijd en een goed gevoel. Hier en nu.

Annelies

Nu weer toe aan n massage?
Hihi

Jackie

Geweldig verhaal!

caroline

Wat een mooi thema, hier en nu! En wat bijzonder, zo'n lange meditatie, in zo'n prachtig land. Ik zeg, goed bezig :-)

Kees

Denk dat je in dat vliegtuig nog het meeste bezig was met het "hier en nu."
Die meditatie klas klinkt niks voor mij en Bob xD
Onze hoofden zijn al zo leeg.

Enjoy the day VIPS!