H-M-op-pad.reismee.nl

Ongemakken en kakkerlakken !

Ongemakken

Ongemakken, kakkerlakken en ander kruipend gespuis. Vandaag maar eens een wat minder "facebook- happy" verhaal. Want reizen door Azië is niet altijd even makkelijk en niet altijd gevrijwaard van zaken die je wel degelijk uit je vakantiestemming kunnen brengen. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, de toiletpot is niet altijd aanwezig. Soms moet je het doen met de bekende voetstappen en het dreigende gat in de grond. Heb je geluk dan is er wc papier zo niet dan schakel je vanzelf over op de inlandse vaardigheid met douchekop en water (je spuit je billen schoon). Papier is zo wie zo verboden in de afvoer, eenmaal geveegd wordt het in het prullenbakje gedaan. Mensen die hier van af willen wijken hebben snel een volle pot voor de rest van hun verblijf. Om in de sfeer te blijven kan ik je aanraden voorzichtig te zijn met de inname van de diverse heerlijke fruitshakes. Mocht het toch fout gaan dan zijn de pilletjes van het Kruidvat je beste vriend. ( lokaal kun je bij de pharmacie Imonium kopen). Deze reis zijn we pas twee kakkerlakken tegen gekomen, we hebben ze de weg naar buiten gewezen! Wat in ons laatste verblijf de grootste plaag was, is van heel klein formaat: mini mieren! Ze lopen in colonnes over muren en plinten en komen met veel! Ik kwam er midden in de nacht achter dat ze ook door onze badkamer liepen . Na een nachtelijke plas waren ze via mijn voeten in ons bed terecht gekomen. Ik kan je vertellen dat dit de moord is voor je nachtrust. Ze bijten niet maar als je ligt ga je ze overal voelen. Later bleek dat een half blikje cola in onze kamer de grote boosdoener was. Zodra ze suiker ruiken komen ze! Weer wat geleerd:geen food in de kamer! Een ander ongemak is een vliegend exemplaar: de mug. Ik moet zeggen dat ik de eerste week " een lekker ding" was voor deze beestjes en dat ze me in Laos met rust schijnen te laten. En juist nu slikken we de malaria tabletten, ook een van de verplichte ongemakken die je niet als risico achterwege wil laten. Lao' s zijn klein en opvallend licht gebouwd, wel vaak gespierd! Misschien is dat de reden dat de bedden hier vrij stevig zijn en soms hard!

Onze westerse massa ligt al snel op het hout, ook niet echt een vakantiegevoel! Het verschilt wel van Guesthouse tot Guesthouse , wij slapen dit jaar niet meer in de stapelbedden van de echte backpack hostels. Tja en als je dan als laatste het onregelmatige en over hobbelige wegen voerende openbaar vervoer als ongemak kunt accepteren dan ben je wel " tropen proof" en kun je genieten van deze bijzondere wereld!

Reacties

Reacties

Caroline

Die mieren aiaiai ????

Caroline

Hahaha ik had een smiley bij de vorige comment geplaatst, maar die herkent ie niet gezien de hoeveelheid vraagtekens ;-) Leuk om je belevenissen te lezen!

Anke

ongedierte maakt een vakantie ineens minder fijn zeker als ze in je bed zitten, maar nog steeds als ik je lees, proef ik t avontuurlijke van deze reis in de tropen. En ineens zijn die muggen en mieren niet meer zo van belang .. ik geniet in stilte mee xx (als je de kakkerlakken maar thuis laat daar whaa)

Jessica

Tja ieder voordeel heeft zijn nadeel. Heerlijk verhaal!

Annelies

Ik blijf maar in Nederland als ik t zo lees.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!